måndag 8 maj 2023

Måndag 8/5

 God kväll!

Grattis till Markus på födelsedagen!

Klockan åtta, prick, ringde jag och beställde katetrar. Sköterskan skulle också skicka remiss för PSA-provtagning då det senast gjordes för ett par år sedan då 10-årskontrollen var gjord efter behandlingen. Eftersom man numera måste tidsbeställa provtagning gick jag in på 1177 och gjorde det. Funkade bra.

En solig och ganska varm dag. Det fick bli en hel del utevistelse.

Efter frukosten tog jag hand om nytt batteri till 4-hjulingen. Jag hade köpt det i mitten av december men eftersom jag inte behövt ploga i år har det fått ligga. Nu fyllde jag det och skiftade sedan batteriet i Hondan. Trångt och besvärligt att byta men nu är det gjort och nu kan jag börja köra bort kvistar och skräp från krattning. Fortsatte utevistelsen med krattan i hand då jag krattade upp en del grus som hamnat på gräsmattorna vid gårdsgrusningen. Det blev en och annan paus vid solväggen.

Tittade på matchen Degerfors-Norrköping. Seger för Norrköping med 2-0.

God natt!



Inga kommentarer: