fredag 18 augusti 2023

Fredag 18/8

 God kväll!

En solig och fin dag.

Skulle ha jobbat på Kvarnen under lördagen, men söndagsjobbaren ville byta dag och det passade mig bra eftersom jag då kan se bronsmatchen vilket jag troligen inte hade kunnat om jag jobbat. På Kvarnen finns bara ett par kanaler.

I dag är första tillåtna dagen för kräftfiske i Östersjön. Jag fiskar inget i år . Jag tycker att det bara varit små kräftor de senaste åren. Jag gick ner till sjön för att se om det låg några flöten i närheten av båthuset. Det gjorde det, men i år på vettigt avstånd. Skall jag äta några får det bli ett paket från affären.

När jag gick upp till huset tog jag vägen förbi ett av mina kantarellställen på tomten. Som tur var hade jag kepsen med mig så jag kunde bära svampen i den. När jag rensade fanns det inte en mask i någon av dem.

Jag stekte dem tillsammans med en gul lök, bacon och ett par ägg. Det fick bli kvällsmaten.
God natt!




Inga kommentarer: