onsdag 23 augusti 2023

Onsdag 23/8

 God kväll!

Vid lunchtid åkte jag in till Filipstad. Jag hade fått en avi om att jag hade ett rek. att hämta. Jag hade beställt ett nytt körkort och det är nog det sista jag får. Det blev även ett besök på Kvarnen för att återlämna nycklarna. Fick då veta att jag var insatt för arbete den 2:dre december. Det hjälpte tydligen att tala om att det hade blivit för mycket senaste tiden. Tittade även in till Susanne och Sten-Åke. Där var det nybakade bullar så det blev en sådan med kaffe och lite skvaller om vad som varit. Lämnade med en påse plus några kräftor.

Det hade varit skapligt väder under dagen men när jag åkte hemåt började det regna och det var nog sommarens häftigaste regn i Nykroppa. Det blev ca 17 mm under ganska kort tid.

Under kvällen blev det VM-finaler  och en liten kräftskiva framför TV:n.
God natt!


Inga kommentarer: