söndag 13 augusti 2023

Söndag 13/8

 God kväll!

Mulen morgon, men uppehåll och senare ganska soligt. Lotta ringde mig i går och sa att de skulle hämta mig för en tur. Det var dags för min födelsedagspresent. Något som jag helt glömt bort. Klockan 11 anlände de och vi startade resan till, som jag trodde, ett matställe med fika. Det visade sig att det blev en matresa i Örebro län. Första stoppet blev på "Bonnatösens Burgare", där man sålde burgare gjorda på närodlat. Goda och annorlunda. De hade inte givna öppettider utan annonserade i Face Book när de skulle ha öppet. Tydligen mycket populärt.

Nästa stopp var vid en nostalgisk by som byggts upp med bensinstationer, affärer, kiosker och t.o.m. biograf och fikaställe. Till stor del hämtat från 50-talet. Här blev det kaffe och en kaka. Magen började kännas full.

Nu trodde jag att matresan var slut, men icke. Nu blev det "Smultrongården" med räksmörgåsar. Dessa var smaksatta med picklad silverlök och Västerbottenost och hade helt annan smak än de vanliga med majonnäs, kan verkligen rekommenderas. Eftersom magen var full delade Lotta och jag på en.
Lotta råkade få ett getingstick. Jag som knappt sett en geting i år. Detta hände vid nostalgibyn.
God natt!









2 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för en fin dag ❤️
L

S-O Svensson sa...

Det är jag som skall tacka.