torsdag 3 augusti 2023

Torsdag 3/8

 God kväll!

Efter frukosten gick jag ut i solgasset och körde undan allt ris som jag rensade bort efter vägarna. Det är nu en ganska stor hög som ligger och väntar på att få eldas upp. Hoppas att det blir någon lämplig dag i höst. Slutkörd och genomsvett gick jag in och tog förmiddagskaffe. Någon timma senare dök Gudrun upp så då fick det bli ytterligare en kopp. Mat serverades några timmar senare. Strax efter att hon anlänt förändrades vädret till det sämre med duggregn.

Idag fick jag ytterligare en jultidningsförsäljare på halsen. Jag har svårt att motstå att köpa eftersom jag i mina unga år också sålde tidningar. Detta var en tredjeklassare, pigg och pratsam. Jag var kund nr 21. Han hade hittills sålt för över 4000 kronor.

God natt!


Inga kommentarer: