onsdag 16 augusti 2023

Onsdag 16/8

 God kväll!

En mulen dag med lite regn under eftermiddagen, ganska kort period.

Vid lunchtid åkte jag in till Filipstad. Rotary börjar i morgon efter sommaruppehållet och eftersom jag fortfarande är ansvarig för inköp av vin till lotteriet var det bäst att fylla på lagret. Fortsatte till Ica och passade även på att fylla tanken när jag var i närheten av en bensinstation.

När jag kom hem tittade jag på slutet av matchen mellan England och Australien. Hade hört på radion att den var igång när jag åkte in till stan. Australiens förbundskapten är en tidigare tränare för Degerfors och hans fru var med ett tag i vår träningsgrupp.

När matchen var slut och jag slumrat till ringde det på dörren. Det var Susanne och Sten-Åke som uppenbarade sig tillsammans med sallader. Det blev mat, kaffe och snack innan de återvände till sitt.

Fick ett sms från amerikabrodern som meddelade att de under gårdagen anlände till Alingsås.

God natt!

Inga kommentarer: