måndag 21 augusti 2023

Måndag 21/8

 God kväll!

En hyfsad dag. Under kvällen kom det lite regn annars ganska soligt.

För ett par veckor sedan köpte jag en ny transformator till ena roboten eftersom jag kommit fram till att det var den som krånglade då roboten stannat. Efter en vecka var det stopp igen. Kopplade bort transformatorn och lät den ligga inne. Idag beslöt jag mig för att kolla vad som hänt. Skiftade transformatorerna till robotarna. Testade den stillastående och den fungerade. Gick tillbaka för att skifta igen men då var den roboten borta. Fick se att den jobbade för fullt så jag återvände och kopplade in den andra. Nu snurrar båda och jag vet inte vad som hade hänt, kanske den nya transformatorn hade blivit fuktig och torkat när jag hade den inne. Jag behövde i alla fall inte reklamera den nya.

Friidrott under kvällen med guld i diskus efter att Daniel Ståhl i sista kastet kastat iväg diskusen till nytt mästerskapsrekord. 

God natt!



Inga kommentarer: