tisdag 8 augusti 2023

Tisdag 8/8

 God kväll!

En mulen dag och har upplevts som att det regnat hela dagen men det har bara kommit 3 mm fram till i kväll vid 19-tiden.

Dagen började med att jag fick ett meddelande i 1177. Jag blev friskförklarad från prostatacancern efter 10 års kontroller och då skulle katetrar som jag måste använda beställas från vårdcentralen. Så gjorde jag förra måndagen och idag kom meddelandet om att jag skulle beställa hos urologen i Karlstad. Eftersom jag väntade mig krångel hade jag beställt i extra god tid. Ringde urologen och sköterskan ordnade beställningen och skulle meddela vårdcentralen igen.

Efter förmiddagskaffet återvände Gudrun till Västerås. Hon var nervös för att det skulle ha regnat sönder vägar och att det skulle vara stora vattensamlingar på vägen. Sonen hade skrämt upp henne och hon tror mer på honom än vad hon kan se vad som händer. Verkligheten är ju hittills att den varma sommaren uteblev liksom de våldsamma regnskurarna.

Kväll med Allsång på Skansen och nu väntan på Ett fall för Vera.

God natt!

2 kommentarer:

Susanne Svensson sa...

Grattis till att du har blivit friskförklarad ♥️

Anonym sa...

Underbart ! 💕
/ Lotta