fredag 16 februari 2024

Fredag 16/2

 God kväll!

Riktigt skitväder. Plusgrader, disigt och regn. Lite kyla på detta så vågar man sig knappast ut i halkan.

En lugn hemmadag vid datorn. Under eftermiddagen tog jag en tur till Ica för komplettering. När jag travade över deras parkering bestämde jag mig för att inte åka in till Nobelhallen där BIK skulle möta Uppsalalaget Almtuna. Jag såg en slaskig parkering och regn framför mig på väg in till hallen. Istället köpte jag årets första semla att ta med kaffekoppen i första pausen vid tv:n.

Innan hockeyn såg jag guldmedaljen på 50 meter fjäril. BIK brukar spela jämna matcher mot Almtuna men idag blev det annat. Ledning med 5-0 efter första perioden, ytterligare två mål i andra och i tredje ytterligare tre och därmed vinst med 10-0 efter full tid. Om de blivit bättre eller hade mycket tur får vi se nästa match då de möter AIK.

Nu har jag hittat en film på TV4Play som jag kommer att avsluta kvällen med.

God natt!

Inga kommentarer: