fredag 23 februari 2024

Fredag 23/2

 God kväll!

En mild dag med kraftiga vindar. Nu börjar det märkas att det tar på snön. Gruset på gårdsplanen kommer fram lite här och var.

Igår på Rotarymötet fick jag telefon, men jag hade den ljudlös och svarade inte. Såg sedan att det var vårdcentralen som hade ringt och försökte ringa upp men det var omöjligt att träffa någon att prata med. Som längst kom jag till växel som kunde ge mig telefonnummer till vårdcentralen, men det hade jag ju redan. Eftersom sköterskan hade sagt att de skulle meddela med sms när det var dags att hämta medicinen  trodde jag att de ville ha dit mig innan. Idag ringde jag direkt till vårdcentralen och de ringde upp en kvart senare och då fick jag veta att receptet var inlämnat. Vid lunchtid åkte jag till apoteket för att hämta pillren och möttes av anslag på dörren "Lunchstängt mellan 13.00 och 14.00 och det var strax efter 13 som jag kom dit. Vad göra? Åka hem och återvända eller avvakta till nästa vecka. Det fick bli en lunch med asiatisk mat tills de öppnade igen.

Under kvällen fick det bli matchen mellan Brynäs-BIK. Det blev förlust med 6-3 då Brynäs gjorde två mål i tom kasse när BIK jagade kvittering.

Har avslutat tv-kvällen med två avsnitt av Fire Country.

God natt!

Inga kommentarer: