måndag 12 februari 2024

Tisdag 12/2

 God kväll!

Strax före halv elva infann jag mig på Synsam i Karlskoga för synkontroll. Jag hade fått ett meddelande för några veckor sedan att det var dags för undersökning. Resultatet var oförändrat vänsteröga och höger var marginellt något sämre. Nytt glas skulle knappast visa någon förbättring så jag återvände hem utan beställning av nya glasögon.

Under färden kom det lite underkylt regn och under kommande natt-morgon har det varnats för snöfall.

Ett par timmar senare åkte jag iväg igen, denna gång till Filipstad. Började med apoteket eftersom det närmade sig slutet för en tablett. Många i kö som minskade väldigt sakta så jag lämnade och åkte till Ica för lite inköp. På hemvägen svängde jag in till apoteket igen för det kunde ju vara så att de inte hunnit fram till mitt nummer. När jag kikade in hade nr 117 kommit fram, jag hade 116. Något snabbare på Ica så hade det funkat, nu får det bli på onsdag istället.

Under hemvägen ringde Janne och frågade om de kunde komma över under eftermiddagen eftersom de var upptagna längre fram under veckan. Eftersom jag alltid saknar fikabröd fick de köpa med det till kaffet. Fick dessutom blommor och presenter från dem och Ann-Marie och Harry.


God natt!


Inga kommentarer: