måndag 5 februari 2024

Måndag 5/2

 God kväll!

Minus 7 grader och sol när jag satte mig vid frukostbordet. Det har varit minus hela dagen och i kväll är det riktigt kallt. Hela januari har varit betydligt kallare än året innan för jag förbrukade nästan 2000 kwh mer el i år. Totalt under förra året kom jag upp i 25.775 kwh. Jag brukar ligga mellan 22 - 25.000 men då får man ha i åtanke att huset är på 384 kvadrat med värme i alla rum. Från förra vintern kommer jag ihåg att jag inte behövde ploga en enda gång.

Under eftermiddagen tittade jag på skidsprinten i junior-VM. På tjejsidan var det en svenska med i finalen men hon föll i en kurva och var borta. På herrsidan kom svenskar in som tvåa och trea.

Efter nyheterna var det inget intressant på tv:n så jag tog fram första avsnittet av Sveriges historia eftersom jag inte sett det. Jag har sett ett par av de senare avsnitten. Fortsatte sedan med en film i v-filmkanalen.

God natt!

 

Inga kommentarer: