fredag 8 mars 2024

Fredag 8/3

 God kväll!

Åter en solig dag.

Under förmiddagen fick jag besök av Susanne och Sten-Åke. De hade med sig både nybakat och köpt kaffebröd till kaffet.

När de hade lämnat mig gick jag ner till båthuset för att kolla hur det var med badbryggan. Förra vintern blev den helt förstörd när de sänkte vattennivån. Vid bryggan satt en av grannfruarna och solade på sparken som hon hade som färdmedel. Nu fick jag en hel del nyheter bl.a. att grannens hus var sålt efter att han avlidit. Det hade gått tyst till väga för det har inte varit någon skylt ute.
Bryggan var helt intakt och nu är det bara att hoppas att det förblir så.
Sten-Åke och jag åkte in till Nobelhallen och såg sista matchen i grundserien. De mötte Mora i en lite grisig match. 1-1 i första perioden och andra mållös. Mora tog ledningen med 2-1 men BIK lyckades kvittera i slutet av tredje men ett par minuter före full tid gjorde Mora 3-2 som stod sig tiden ut trots försök av BIK med tom kasse.
God natt!

Inga kommentarer: