måndag 21 maj 2012

Måndag 21/5

God Kväll!

Vilket väder vi har fått!

Nästan hela förmiddagen gick åt till frukost, beställa katetrar, förlänga ett recept på kolesterolmedicin innan det var dags för utearbete. Jag klippte ett par små gräsmattor, där gräset växt som bäst. Den stora gräsklipparen satte jag på laddning för att förhoppningsvis köra igång på de större i morgon. Jag klippte rosorna. Skulle kanske gjorts innan jag åkte, men nu kunde jag ju se vilka grenar som var torra.

Under tiden jag höll på hörde jag göken för första gången i år.

Kvällen ägnades åt ett styrelsemöte för Rotary i Karlskoga.
 Det är rejält med plommonblom. Nu är det bina, getingarnas och humlornas jobb att se till att det blir frukt. I bakgrunden ses Liljekonvaljerna växa upp.
 Ett mindre träd, där toppen blåst av.
 En kväll i USA, när vi besökte Johanna, gick vi till en marknad, där det var ett musikuppträdande på torget. Gudrun och jag hoppade in på en utställning om Fender, Fendergitarrens skapare.

 Det var dessutom en utställning om Kina, som vi tittade på samtidigt.
God Natt!

Inga kommentarer: