måndag 28 maj 2012

Måndag 28/5

God Kväll!

Vi har bytt gympadag från måndag till tisdag, men idag hade vi tillfälligt återgått till måndag. Vi var fullt gäng och som vanligt var det ett tufft pass.

Efter besöket på posten åkte jag till Däckson eftersom jag tyckte att jag hade lite luft i ett däck. Det visade sig att jag hade punktering. Det satt en spik i däcket. Eftersom jag har gasfyllda däck pyser det inte ut lika fort.

Sedan blev det en tur till Kga Grafiska. Jag hade åkt till Industritryckeriet för att komplettera med kuvert till Rotary under torsdagen, men där var det heldött. Tydligen har de flyttat eller lagt ner det kontoret.

På vägen hem såg jag att Kajsa var ute i sin röda overall och klippte gräs, så jag åkte fram och hälsade och pratade en stund eftersom vi inte träffats på ett par månader.
När jag kom hem gick jag efter någon timma ut för att klippa gräs. När jag tittade efter vägen mot garaget såg jag att en gren hade gått av på min största hägg. Det var bara att ställa gräsklipparen och ta fram motorsågen och rensa upp. Eftersom jag hade börjat klippa fortsatte jag när jag var klar med trädet.

God Natt!

Inga kommentarer: