fredag 1 mars 2013

Fredag 1/3

God Kväll!

Under förmiddagen fick jag ett telefonsamtal från Filipstad, en dam lyssnande till namnet Agneta Svensson. Hon var valberedare i Kulturföreningen Kulörta Lyktor. Nu gjorde jag något som jag tidigare bestämt mig för att inte göra, tacka ja till några uppdrag. Det slutade alltså med att jag blir invald som styrelsemedlem under årsmötet. Tack och lov utan några större uppgifter.

Genom fönstret såg man en solig och fin dag som lockade till en vandring utomhus. Samtidigt såg man på träden att det blåste ganska mycket. Klädde på oss varma jackor och gick ner mot sjön. Gick en runda på de plogade slingorna och blåste gjorde det verkligen. Vi tog vägen hem från sjön. Kom precis in så att vi kunde följa herrarnas stafett och fick se att Sverige fick ytterligare ett silver.

Gudrun fick välja mat till lunch/middag. Hon valde kycklinggryta och jag gjorde den färdig till 16-tiden.

Eftermiddagen har hittills gått till läsning, korsordslösning och lite TV-tittande.

God Natt!

Inga kommentarer: