lördag 9 mars 2013

Lördag 9/3

God Kväll!

Efter förmiddagskaffet var det dags att skjutsa Gudrun till Karlskoga och Swebus. Vi reser snart till Thailand och innan dess har hon en del att uträtta.

Under ett par timmar hemma bestämde jag mig för att återvända till Karlskoga och titta på matchen BIK-Djurgården. BIK började bra och hade en puck inne, som tyvärr bortdömdes. Tydligen hade en BIK:are varit i målgården. Strax efter kom i alla fall det första godkända målet. Jag tror inte att jag var ensam av 2678 personer att tycka att det behövdes mycket mer för att en Djurgårdare skulle få sitta på botbänken än en BIK:are. I gårdagens match skadades Björklund, han har gips och är borta för resten av säsongen. Idag skadades ytterligare två och fick ledas av planen, men ingen utvisning. Matchen slutade med seger för BIK med 3-2, (1-0, 1-1, 1-1).

Om man läser Expressen och Aftonbladet på nätet tycks man tro att det bara var för Djurgården att ta första platsen och nå kvalserien. Jag tycker att det är ganska naturligt att de skall få stryk av några lag som legat före dem efter 52 matcher.

Nu är det dags att se vilken låt som vann Melodifestivalen.

God Natt!

Inga kommentarer: