fredag 12 juli 2013

Fredag 12/7

God Kväll!

Återigen en jättefin morgon.

10:30 skulle jag till vårdcentralen för att ta blodtrycket. Jag behövde nytt recept och därför hade jag beställt tid för att ta trycket eftersom det var länge sedan det gjordes. Det visade 140/60 och pulsen var 58.

Eftersom Susanne visste att jag skulle dit var det lika bra att åka förbi och säga att det var bra. De var på väg ut för att köpa glass. Jag hängde med och lille Viktor, som sovit som en stock under natten efter att han kört helt slut på sig, var också med. Det blev en glass och en kopp kaffe.

Sedan var det dags för nästa uppgift under dagen. Ett arbetspass på Museet mellan 13-17. Totalt hade jag sex besökare, samtliga turister. Ferlinmuseet lockar en hel del. En av skådespelarna från teatern vi såg i lördags ringde och meddelade att han kommer med ett gäng nästa fredag. I går hade det varit 22 besökare, men en fredag och fint väder lockar kanske inte lika mycket.

När jag kom hem hade Gudrun anlänt och vi lastade bilen, tog en sväng till Ica och Statoil innan vi påbörjade färden mot Sälen.

Nu har vi bäddat och installerat oss. En liten fika, sedan är det
God Natt!

Inga kommentarer: