tisdag 30 juli 2013

Tisdag 30/7

God Kväll!

Under förmiddagen blev det trädgårdsarbete för mig och Gudrun städade upp inomhus.

Eftersom jag skulle in till Kvarnen och lämna nycklarna från mitt pass i torsdags åkte vi till Filipstad när de öppnade klockan 13.00. Vi tänkte passa på att äta lunch när vi ändå var där. Vi hade några alternativ att välja mellan, men vi fastnade för Kinesen. Vilka var de första vi fick se? Jo, Susanne med väninna och äldsta sonen.

En tur in på ICA innan det blev hemfärd. När vi kom hem hade det börjat småregna så resten av dagen gick i lättjans tecken.

Under gårdagen fick jag inbjudan till Hemvändardag från Fullestads Hembygdsförening. Det blir samling i Kyrkan med underhållning och sedan marsch nerför backen till Hembygdsgården, en gång i tiden småskolan, där jag danats till den jag idag är. Det var längesedan, drygt 65 år sedan.

God Natt!

Inga kommentarer: