måndag 1 juli 2013

Måndag 1/7

God Kväll!
 
Först ett grattis till Carina, som fyller 50 år idag.
 
Det var en mulen morgon, men eftersom min väderstation visade mot bättre väder räknade jag med torkväder och körde en tvättmaskin.
 
Vid 11-tiden lastade Gudrun bilen för färd till Västerås. Hon stannar hemma ett par dagar men är tillbaka senare under veckan.
 
När hon försvunnit blev det först luckring i samtliga mindre rabatter innan jag tog fram gräsklipparen och klippte ett par små gräsmattor.
 
Vädret blev soligare allt efter som dagen gick och efter lunchen plockade jag in den torra tvätten och passade samtidigt på att stryka och vika ihop. Vad enkelt det går om man gör det innan den hunnit ligga till sig.
Under eftermiddagen gick jag ner till sjön, där det blåste västliga vindar. Vattentemperaturen hade höjt sig igen, nu till 21,5 grader.

Klockan 18.00 var det dags för SVT Play. Jag hade fått meddelande från Sten-Åke om att Sammy var med och spelade SM-final i inlineshockey. Han spelar med Örebro och de mötte Göteborg, som sågs som favoriter. Det gick bra för Örebro och de vann med hela 6-2. Grattis till guldmedaljen Sammy!

God Natt!

Inga kommentarer: