onsdag 24 juli 2013

Onsdag 24/7

God Kväll!
 
En jättefin dag igen. Laddade återigen en tvättmaskin. Denna gång med lakan. Strök garageporten för första gången. En strykning till och sedan har jag bara en liten dörr kvar. Det blir ingen arbetsbrist, det är bara att hoppa på nästa projekt, vilket det nu blir. Skall ju också hantlanga till snickaren när han dyker upp.
 
Strax efter ett gjorde jag mig i ordning för tur till Filipstad och museet för att hämta nyckeln till morgondagens arbetspass.
 
När jag var där passade jag på att äta lunch. Valde till slut La Strada och en sallad. Det blev en västkustsallad, stor och rejäl.
Till den fick jag också en brödbit, eller man kan kalla den en limpa. Den fick följa med hem och blev en stor ostmacka till matchen mellan Sverige - Tyskland. Tyskland vann rättvist med 1-0. Sverige var lite paralyserade av allvaret och spelade inte alls bra. Det var först i slutet som de försökte på allvar.

Under eftermiddagen hade jag ett långt och trevligt samtal med Eva, min tidigare anställde, som skötte ekonomi och avsändning. Jag hade sökt henne eftersom Tedenrud behövde hjälp till sonens bilföretag. Kristina, som skött detta ligger i Örebro med cancer. Det lär dröja om hon skall kunna fortsätta. Nu löste det sig inte med Eva eftersom hon hade fast ekonomijobb. De får nog försöka hitta någon i Karlstad, där företaget är beläget.

God Natt!

1 kommentar:

Lotta sa...

Du kan ju alltid försöka sälja mig ;) kunde ju iaf lite ekonomi för länge sen :0
Kramar