onsdag 10 juli 2013

Onsdag 10/7

God Kväll!

Vid halvtvåtiden i natt vaknade jag och hörde hur åskan mullrade. Eftersom jag har dålig erfarenhet av åskväder drog jag omgående ut alla kontakter till TV-apparater och telefoner. Roboten hade jag redan under kvällen kopplat bort.

När jag gick upp visade det sig att det kommit 23 mm regn under natten. Det var helmulet och blåste kraftigt och kyligt.

Så småningom blev det som vanligt en del utomhusarbete. Började med att hacka i rabatterna innan jag gick över till att skrapa dörren på iskällaren, numera vedbod. Efter tvättningen fick det bli en mindre gräsmatta och därefter var det dags att grundmåla dörren. Garageporten som jag hade skrapat i går eftermiddag var ganska blöt eftersom regnet legat på. Den får vänta och istället skrapade och tvättade jag dörren till cykelstallet. När jag senare höll på att grundmåla fick jag besök av Långkvist som var ute och raggade folk som parkeringsvakter vid bilrallyt om någon vecka.

Nu tittar jag på matchen mellan Sveriges och Danmarks damlag i fotboll. För närvarande är ställningen efter första halvleken 1-1. Enligt mitt sätt att se tycker jag att Danmark har legat över och har betydligt mer boll. Nu blir det fortsättning med andra halvleken.

God Natt!

Inga kommentarer: