söndag 27 oktober 2013

Söndag 27/10

God Kväll!
 
Större delen av förmiddagen gick åt till dammsugning nere och uppe samt torkning nere. Det märks att en hund gästar mig.
 Leif kom och monterade dörrpartiet. Nu är han klar för i år. Till våren kommer han och lägger in mattan.
 Den mindre aluminiumbåten drog jag upp i båthuset. Eftersom det blåste lite vågor hade jag problem att få den rakt eftersom jag drar en vajer rakt igenom båthuset och drar med 4-hjulingens vinsch och manövrerar vinschen från ingången.
 Den större och tyngre båten försökte jag inte få upp i år utan drog upp den på land. Även här med 4-hjulingen. Jag fick ställa den mot ett träd för att få den att inte flytta sig när jag drog. Vänder båten gör jag när jag får hjälp av någon besökare
 Tänk, vad gott det kan vara att tugga på en halvrutten pinne.
Under helgen har fem ganska stora björkar försvunnit från tomten. Här stod en av dem. Måste erkänna att jag avundas inte han som eldar med enbart ved.

God Natt!

Inga kommentarer: