tisdag 8 oktober 2013

Tisdag 8/10

God Kväll!

Tidig och mild morgon, hela 14 grader i oktober.

Gympan var tuff och svettig. Mer svettig än vanligt, kanske beroende på hög temperatur från början eller hårdare arbete.

När jag kom hem blev det först tidningsläsning eftersom de för ovanlighetens skull inte hade kommit i morse innan jag åkte.

Sedan blev det gräsröjning före lunch. Efter lite lunchvila blev det en omgång till. Då fick jag besök av Birgit, som kom och tittade, eftersom hon hört mig en bra stund. Jag följde med henne hem och fick kaffe och sedan var det dags att avsluta dagen.

Nästan slut på bensinen gjorde att jag åkte in till Filipstad och fyllde mina dunkar. Passade även på att besöka Susanne och Sten-Åke. Sten-Åke försvann snart eftersom de ringde och ville ha in honom ett par timmar på extraknäcket. Jag blev kvar en stund och drack kaffe innan jag återvände till Nykroppa.

Såg matchen Växjö - Linköping. Seger för Växjö efter straffar.

God Natt!

Inga kommentarer: