lördag 12 juli 2014

Lördag 12/7

God Kväll!

Funderade även idag på att städa, men nöjde mig med att plocka ihop flaskor, burkar, pappersemballage och tidningar och åkte och slängde.

Eftersom jag inte vill ha grill och stekhäll på altanen har jag kommit fram till att det bästa är att göra en plattform under altanen vid sidan om trappan. Eftersom jag har virke var jag på gång att börja. Gick till verkstaden för att hämta några verktyg. Då fick jag för mig att titta på den frys vi har stående där sedan den tid då vi köpte älgkött. Jag tyckte att det var konstigt att den inte surrade när det var så varmt. Öppnade och såg att det inte var någon kyla. Vet inte om den stannat när åskan gick för drygt en vecka sedan. Jag har länge tänkt tömma den och stänga av den, men det har inte blivit gjort. Nu fanns det ingen återvändo. Det blev fyra stora ICA-kassar. Hoppas att ingen går vid soptunnan och känner den otrevliga lukten i värmen. Det är tömning på onsdag.

Det blev i alla fall inget snickrande idag, men allt som behövs ligger på vagnen till 4-hjulingen. Får bli till veckan.

Avslutade eftermiddagen med ett dopp i det, nu, 25-gradiga vattnet.

Kvällen får antagligen bli VM-matchen om tredje pris mellan Brasilien och Holland.

God Natt!

Inga kommentarer: