torsdag 24 juli 2014

Torsdag 24/7

God Kväll!

Idag hade vi bestämt oss för att lämna Sälen för denna gång. Eftersom det är barndop på lördag, första barnbarnsbarnet, ville vi hem för att få en dag till vila-avkoppling innan det bar iväg till Dalarna igen. Denna gång i Mora-trakten.

Städning och resa med matrast tar i stort sett hela dagen. När vi klev ur bilen i Nykroppa vid 16.30-tiden började åskan mullra. Hittills har det inte kommit något regn, men det skulle säkert behövas.

Under en kort period har jag fått tre mail där man försöker komma åt mina kontouppgifter. Först var det ett från "Skattemyndigheten". Jag skulle få tillbaka på skatten, drygt 6100 kronor. Eftersom jag vet att jag alltid har restskatt var det lätt att begripa att det var bluff. Nästa kom från "Blocket". Denna gång skulle jag svara på en enkät och sedan lämna uppgifter och få 900 kronor som tack för hjälpen. Det stämmer ju dåligt att en som aldrig varit inne på blocket skulle kunna få en sådan summa. I går, slutligen, kom ett meddelande om att mitt OK/Q8-Visa kort var spärrat och jag måste även nu lämna uppgifter för att få det upplåst. Visakort har jag, men inte tillsammans med OK/Q8. Får se vad som dyker upp nästa gång.

God Natt!

Inga kommentarer: