söndag 6 juli 2014

Söndag 6/7

God Kväll!
 
Under förmiddagen fick jag för mig att putsa inglasningen på insida. Av vattnets färg att döma var det tydligen behövligt. Ja, jag liksom proffsen kör med vatten och lite Yes. På vintern även lite ammoniak. Nu återstår utsidan, men det får bli när jag är klar med byggställningen på framsidan. Det blir besvärligt utan den. Altanen är nog den plats som är bäst städad just nu.
Trots att jag har växter som borde locka fjärilar har jag sett väldigt få av dem. Idag dök dock denna pärlemorfjäril av något slag upp.

Kollade badtemperaturen under förmiddagen. Har nu kommit upp i 21 grader.

Under eftermiddagen var jag hembjuden till Carina och Stefan för att fira hennes födelsedag, som inföll för några dagar sedan. Vi blev bjudna på grillat med god potatisgratäng och andra tillbehör. Avslutade dagen med kaffe och ett par sorters tårta. Det var en trevlig eftermiddag tillsammans med föräldrarna till Carina, hennes bror med familj och hennes egen familj.

God Natt!

Inga kommentarer: