torsdag 3 juli 2014

Torsdag 3/7

God Kväll!

Eftersom jag var osäker på om jag skulle felanmäla telefonlinjen skulle jag prova med en hel telefon. Samtliga var heldöda och eftersom jag inte visste om någon var hel åkte jag till telebutiken i Karlskoga. Skulle ändå vittja postboxen. Var vid butiken när de slog upp portarna. Köpte en vanlig med alla finesser samt en trådlös.

Hem och provade, fortfarande heldött, så det blev en felanmälan efter att stått i kö under ca 30 minuter.

Hade tänkt skrapa färdigt verandataket, men avstår till i morgon. På golvet var det blött och all färgskrap skulle bli en enda sörja. Hade sopat av vatten igår efter skyfallet men eftersom det inte var något torkväder torkade det inte upp.

Passade istället på med en del administrativt Invest-jobb samt strök upp skjortor och vek ihop annan tvätt.

I går fick jag ett mail från "skatteverket". Jag skulle få tillbaka drygt 6000 kronor, men först skulle jag lämna vissa uppgifter. Eftersom jag varje år har en rejäl restskatt visste jag direkt att det var bluff.

Nu får det bli TV resten av kvällen.

God Natt!

Inga kommentarer: