onsdag 12 november 2014

Onsdag 12/11

God Kväll!

En fin förmiddag där solen tittade fram. När jag städade bilen invändigt kunde man tro att det var våren som kommit, så kändes det, men tyvärr, det är långt dit.

Körde en tvättmaskin och plockade ihop massvis med tidningar och kartongemballage, som jag åkte och slängde i återvinningen. I början på 50-talet samlade en kompis och jag tidningar på en cykelkärra och sålde till skrotfirman i stan. Om jag inte minns fel fick vi 10 öre kilot. Det var början på förmögenheten. Dessförinnan hade jag sålt Allers och Året Runt i stugorna i slutet på 40-talet. Detta projekt övergick senare till min yngre bror.

En sväng till museet och kollade läget. Vidare till Ica, där jag träffade lillebror och fick en pratstund.

Nu är det hockey på tv:n, Malmö-Mora, 2-1 efter första perioden.

God Natt!

Inga kommentarer: