lördag 6 december 2014

Lördag 6/12

God Kväll!

Idag gratuleras Erik på sin 4-årsdag.

I kväll firar Lesjöfors IF sin 90-årsdag. Jag var tillfrågad i början på veckan om jag kunde representera NAIK, men jag avböjde eftersom jag bl.a. skulle få besök.

För ett par veckor sedan fick jag brev från Fortum, som meddelade att de skulle besikta ledningsgatan för att se om det var några träd som skulle tas ner. I mitt svar önskade jag att de tidigare toppade björkarna skulle få stå kvar. Nu har besiktningen gjorts och här ses resultatet.

 I bakgrunden kan man se de tre tidigare toppade björkarna. De står efter ena infartsvägen som en allé. Anita kände alla skogsfolk och lyckades få detta resultat med skogvaktaren för ett 20-tal år sedan.
 Några av de träd som skall bort.
De tre björkarna har märkts med ett T, vilket jag tolkar som att de skall ta toppen även denna gång.

God Natt!

Inga kommentarer: