torsdag 4 december 2014

Torsdag 4/12

God Kväll!

När vi kom till gympan i morse fick vi sms från vår instruktör: "Jag ligger däckad, ni får klara er själva." I sådant läge gjorde vi som  vi brukar, gick till övervåningen och körde maskiner och styrka.

Åkte förbi hos Tedenrud, men det var som jag trodde. Han var inte hemma och jag hade redan tidigare för mig att han var iväg på en veckas semesterresa. Fortsatte därför till Marina. Hon var hemma, men satt och jobbade med översättning av engelskt material, så jag lämnade henne lite tidigare än vad jag brukar för att hon skulle kunna fortsätta med uppgiften.

På Rotary var det årsmöte och val för kommande Rotaryår, som börjar 1/7 2015. Det blir att se fram mot ytterligare ett år som klubbmästare. Om jag inte minns fel har jag varit det sedan 2000.

Under kvällen har jag följt "Debatt" på tv:n. Det gällde naturligtvis kommande extraval. Tänk vad enkelt man kunde löst problemet. Man visste att Alliansen skulle rösta på sin egen budget. Då vore det naturligaste att diskutera med SD, som var det  enda parti som kunde påverka resultatet, men det är det ju inget parti som vågar för de tror ju att de betraktas som rasister i sådant fall. Då hade man säkert kunnat prata ihop sig och så hade allt varit frid och fröjd.

God Natt!

Inga kommentarer: