måndag 8 december 2014

Måndag 8/12

God Kväll!

I fredags var jag inne på vårdcentralen för hälsokontroll. Eftersom jag efter besöket skulle ta prover gick jag in på labbet, men eftersom det var kolesterolprov med gick det inte eftersom man måste vara fastande. Åkte därför in i morse. Efter att haft tio före mig i kön blev det klart efter en knapp timme.

Efter en lättare lunch startade Gudrun hemresan. Innan dess hann hon med att plocka fram en massa juldukar för byte på borden.

Jag klarade av lite ärenden, som låg liggande. Bl.a. var det dags att svara på vilken typ av sophantering man vill ha i fortsättningen. Under vintern är det meningen att man skall börja med sopsortering och två kärl. Man kan köpa sig fri och fortsätta som förut utan sortering, men då kostar det extra. Det man inte visar i brevet är att det kostar mer än tidigare oavsett vad man väljer.

God Natt!

Inga kommentarer: