tisdag 9 december 2014

Tisdag 9/12

God Kväll!

Grattis alla Annor! På Anna-dagen la man lutfisken i blöt i min ungdom. Då kunde man inte köpa färdig lutfisk utan den var torkad och luktade som de torkade fiskar man kan ge hundar i dag. Var platt som ett tennisracket.

På vägen hem från gympan hörde jag på radion att det var en brand i Nykroppa. Jag såg inga spår av det när jag anlände till Nykroppa och tittade på NWT:s nätsida. Då stod det att det var en gasolflaska som exploderat i ett radhus på Strandvägen. Elden hade släckts och det var inga större skador. Det måste ha varit i närheten av Birgits hus.

Under kvällen var Elisabeth och jag och tittade på BIK-Rögle. Första perioden började bra med 3-0 till BIK och det såg bra ut men osäkert eftersom Rögle var det bättre laget. BIK hade även ledning med 4-1, men sedan ramlade det iväg och matchen slutade 4-4. I förlängningen var det väldigt avvaktande spel och det såg ut som att båda lagen väntade på straffar. När det var 4 sekunder kvar av förlängningen gjorde Björklund 5-4 inför 2.118 åskådare. På "Halva Potten" var jag 11 nummer ifrån drygt 9.000 kronor.

God Natt!

Inga kommentarer: