tisdag 23 december 2014

Tisdag 23/12

God Kväll!

Årets sista gympapass blev ett hårt intervallpass. Vi var mangrant samlade, sånär som Lundberg, som brottas med sin hjärtinfarkt. Som sed är fick instruktören en julklapp vid frukosten.

Under eftermiddagen gjorde jag i ordning brunkålen, som är ett måste till jul. En sed som far tog med sig från Skåne. Jag gjorde den i ugnen och eftersom den var varm slängde jag även ihop en Jansson. Utöver detta är det bara lutfisk som jag ser som nödvändigt på julbordet plus skinkan till kålen.

Nu önskar jag mina läsare en riktigt God Jul med några bilder som jag tog under förmiddagen när det var solsken och fin vinterdag.
 Kyrkan fotograferad från min gårdsplan.
 Östersjön i olika vinklar.


 Kyrkan frän Strandvägen.
Första smakbiten av brunkålen och skinkan.

God Natt!

1 kommentar:

Janne sa...

God Jul på dig också