söndag 14 december 2014

Söndag 14/12

God Kväll!

Även idag var det en massa sport på TV:n, men denna gång blev det bara sporadiskt tittande. Av det jag såg imponerade slalomåkaren Calle Lindh mest. Han hade startnummer omkring 60 och avslutade 1:a åket som 29:a. I andra åket hade han bästa tiden och blev till slut 6:a. En uppåkning i Stenmarks stil.

Under frukosten när jag funderade på vad det skulle bli för lunch fick jag känslan av att det skulle smaka bra med köttbullar, potatismos och lingon. Eftersom jag för det mesta har köttfärs i frysen plockade jag fram det och satsade en stund på matlagning. Resultatet blev bra och i receptet på köttbullar, som jag plockade fram, fanns både senap och sirap och givetvis lök.

Anmälningarna till årets julbord har kommit in och det blir nytt rekord med drygt 30 stycken inklusive allt smått och stort. Det är bara två stycken som inte kan komma.

Nu blir det lite kvälls-TV.

God Natt!

Inga kommentarer: