fredag 23 oktober 2015

Fredag 23/10

God kväll!

En fin dag, lämplig för utomhusaktiviteter. När jag rensade infartsvägarna från buskar och trädgrenar som växt ut mot vägarna skötte tvättmaskinen sitt och Amanda tog hand om dammsugning i köket.

Jag har funderat på om jag skall köpa en tavla av Silvija Sinka. Jag har en tavla från hennes far hängande här och jag har tittat och funderat om jag skulle kunna placera dem ihop. Den jag fastnat för är både stor och en av hennes dyraste. Utställningen slutar på söndag och idag tog jag en tur till museet och bestämde mig. Det får bli en egen julklapp och man kan ju skippa en semesterresa. Denna kan man ju gå och titta på livet ut.

På hemvägen tittade jag in hos Susanne och lämnade tidningar till mannen i huset. Han kom hem under tiden så det blev en kopp kaffe innan jag åkte hem och gjorde en kålpudding, som jag gått och längtat efter.

God natt!

Inga kommentarer: