lördag 3 oktober 2015

Lördag 3/10

God kväll!

Arbete på Kvarnen. Idag var det vernissage, konstnär Silvija Sinka. Jämn ström av folk under hela passet. Som tur var hade jag hjälp av Ulla Grönqvist. Det såldes fyra tavlor och en del böcker och kort. Jag hade tittat ut ett par tavlor som tänkbara att köpa. Båda försvann innan jag hade bestämt mig. Tyder på god smak hos de köpande. Det blev i alla fall en signerad bok. Silvija var så nöjd med utställningen så hon köpte medlemskort i föreningen.

När jag talade om för Ulla att jag skulle till nästa kulturevanemang senare på kvällen, hockey BIK-Oskarshamn, sa hon att det var 15 år sedan hon sett hockey och eftersom jag hade två biljetter hängde hon med dit. Nu kunde jag tyvärr inte visa upp det bästa spel som BIK kan prestera, även om de höjde sig betydligt i andra perioden. Matchen vanns av Oskarshamn med 3-2 inför drygt 2000 åskådare. (0-1, 1-0, 1-2).

God Natt! 

Inga kommentarer: