lördag 12 maj 2018

Lördag 12/5

God kväll!

I går fick jag meddelande från Örebro om att på fredag är det dags för nästa gråstarroperation.

En skaplig dag utan regn men molnig med solglimtar då och då. Passade på att plantera tomatplantorna som stått ett par dagar.

Den första roboten har gjort ett bra arbete och gräsmattan ser ovanligt bra ut. Idag blev den andra installerad och nu väntar jag på lika bra arbete från den.

Tidig eftermiddag kom Sten-Åke och Susanne och lämnade tillbaka bord och stolar från dubbelkalaset Vincent-Sammy. Eftersom ingen av oss hunnit med lunchen blev det en tur till PrästbäckenRasta.
Gullvivorna har kommit igång.
Liljekonvaljerna ser ut att kunna plockas som vanligt till Mors Dag.

Bilen hade talat om att det var dags att fylla på AdBlue. När jag höll på med det hörde jag på radion att Sverige spelade mot Slovakien så det blev en tur till tv:n. Det var med nöd och näppe som Sverige lyckades vinna i förlängningen med 4-3. Senare såg jag Finland vinna över Kanada med 5-1. Finland fick häromdagen stryk av Danmark. Hur skall detta VM sluta?

Nu skall jag se vilka som vinner Song Contest. Har inte tittat mer än en glimt då och då.

God natt!


Inga kommentarer: