måndag 28 maj 2018

Måndag 28/5

God kväll!

Började dagen med en tvättmaskin. Eftersom jag antog att den mesta frömjölen hade försvunnit från luften blev det utomhustorkning.

Idag blev mesta energin lagd på klippning av vägkanter och stigar till sjön med hjälp av åkklipparen.
 När jag åkte förbi holken som jag fick förra året av Viktor såg jag en fågel flyga ut ur den. Tydligen är det en hyresgäst som tagit sig en röd liten stuga.

Även idag blev det ett dopp efter väl avklarat arbete. Också idag ljummet vatten, 25 grader.
När jag satt och torkade mig i solen och tittade ut över sjön med näsan vänd mot väster fick jag se ett moln som bildades långt bort över skogen. Tänkte direkt på skogsbrand och när jag kom upp till huset hörde jag på radion att det brann efter järnvägen mellan Molkom och Asphyttan..

God natt!

Inga kommentarer: