söndag 27 maj 2018

Söndag 27/5

God kväll!

Konstrundan har pågått denna helg. Tittade in i Folkparken i Nykroppa där ett antal hade ställt ut. Fortsatte sedan till Filipstad och Kvarnen som också hade flera utställare. På båda ställena fanns det flera fina alster.

Gårdagens dopp i Östersjön var inte årets enda dopp. Idag var det ett par grader svalare men fortfarande fullt godkänt, 25 grader.
 En lom dök upp ur vattnet långt från mig. Efter varje dykning kom han allt längre bort.
 På norra gräsmattan hade jag alltid en plätt som jag inte klippte när kattfoten blommade. Det bryr sig inte min kollega om så nu får jag titta på dem som växer i kanten där roboten inte klipper.
 Sol och utan vatten blommar det ändå.
 Fina när de blommar, men ett riktigt ogräs som breder ut sig mer och mer.
Långt till midsommar men midsommarblomstren är i full blomning.

God natt!

Inga kommentarer: