söndag 13 maj 2018

Söndag 13/5

God kväll!

Troligen årets varmaste dag. Mätte vattentemperaturen vid lunchtid. Riktigt ljummet och jag var tvungen att känna med handen för att inse att det inte var fel på termometern. Inte långt borta att jag monterade badstegen.

Lite trädgårdsarbete. Årets första ogräsbekämpning på gårdsplanen samt klippning av rosenbuskar.

Jag närmar mig måsboet och hon tycker att det är säkrast att lämna.

 Hanen kretsar ovanför och har läget under kontroll.
 En granne hade förra året brevduvor men slutade och de försvann. Nu tror jag att de kommit tillbaka till mig för jag har besök av tre-fyra stycken sedan några dagar.
Igår såg jag första sädesärlan och idag kom den första svartvita flugsnapparen. Nu blir det snart liv i holkarna.
 Under ett par dagar har det grönskat väldigt fort. T.o.m. ekarna som brukar ta god tid på sig är i full grönska.
 God natt!

Inga kommentarer: