lördag 25 maj 2019

Lördag 25/5

God kväll!

En skaplig förmiddag med solglimtar.
Vid 10-tiden infann jag mig hos Susanne och Sten-Åke. De hade inbjudit mig till att följa med till Hällefors och besöka Spendrups Bryggeri i Hällefors som hade öppet hus. När vi anlände såg man omedelbart att det var ett stort intresse för bilar var parkerade på alla tänkbara parkeringsytor.
Vi fick ikläda oss skyddsrock och nätmössa innan det bar iväg längs en snitslad bana. Av halvlitersflaskor kunde man producera 36.000 flaskor per timme. Det var en hög hastighet på bandet och ett fåtal operatörer eller rättare sagt övervakare. Vid utgången blev det kaffe med korv och annat fikabröd plus snacks. Varje deltagare fick dessutom en kasse fylld med diverse drycker och reklamprylar. Det var ett riktigt intressant besök och jag är glad att jag följde med.

Efter besöket fortsatte vi in i Hällefors där det var en minimarknad. Vidare till möbelaffären och där fanns det en grupp till verandan samt ett bord med sex stolar till köket som lockade. Men, jag har ju så jag klarar mig.

Eftersom vi nått lunchtid blev det en tur upp till Vildmarksrestaurangen som den hette förr. Efter att avverkat buffén återvände vi mot Filipstad och nu kom det utlovade regnet. Dock i mindre mängd.

Lite eftermiddags-kvälls tv. Finland till VM-final ishockey efter att ha slagit Ryssland med 1-0. Som motståndare möter de Canada som slog Tjeckien med 5-1.
Degerfors fick stryk av Halmstad med 3-0.

God natt!

Inga kommentarer: