måndag 13 maj 2019

Måndag 13/5

God kväll!

Efter att ha slöat under ett par dagar vaknade jag strax före fem, pigg som en mört. Efter att försökt somna om, men misslyckats, var jag ur sängen klockan fem. Startade en tvättmaskin, gjorde en omelett på två ägg, skinka och purjolök samt en mugg kaffe och macka.

Fortsatte förmiddagen med att samla ihop fyra kassar med tidningar och reklamblad, plast och emballage och begav mig mot återvinningen. Såg att snickaren höll på i sin verkstad så det blev ett stopp för inspektion.

När jag kom hem började jag med att starta upp den första roboten för sommarens klippning. Då fick jag höra vårens första gök och han höll på att gala hela tiden jag var ute. Han hördes mycket tydligt för han satt i en trädtopp någonstans mellan mig och sjön på ett avstånd av kanske 50-60 meter.

Kvällen blev hockeymatchen mellan Norge-Sverige. En klar vinst för Sverige med 9-1.

God natt!

Inga kommentarer: