tisdag 21 maj 2019

Tisdag 21/5

God kväll!

När jag gick upp i morse klockan 6.00, började gympan först 8.15, visade termometern 14 grader. När jag tittade ut låg det vitt på marken och såg ut som snösträngar på gårdsplanen. Verkade otroligt att det skulle kommit snö som dessutom låg kvar. När jag hämtade tidningarna såg jag att det var som ludd. Efter att tidigare ha läst i tidningen om att det var aspfrö som flög runt i luften var förklaringen klar.

När jag kom hem från gympan var jag ganska sliten så det tog ett tag innan jag vilat mig för att kunna gå ut och köra ett pass i trädgården. Vi hade uppvärmning på spinningcykel, ca 250 kcal. Fortsatte sedan in i stora salen med intervallpass med skivstång och viktplatta samt avslutade med magträning. Det fick bli gräsklippning på de ytor där Robotarna inte kör. Tog där det växt mest och tar det andra senare.
På eftermiddagen fanns det fortfarande en del "snösträngar" kvar, men det mesta hade blåst bort.
 Visst är det tjusigt på våren.
Liljekonvaljerna hade kommit långt vid förra värmeperioden men när det blev kyligare stannade de upp. Nu har de kommit igång igen och till Mors Dag kan de säkert plockas som vanligt.

Kvällens tv-program blev Sverige-Ryssland i sista grundspelsmatchen. Första och tredje perioden godkänd, andra katastrof. Sverige fick smisk med 4-7 (1-0, 0-6, 3-1). I kvartsfinalen möter man Finland på torsdag.

God natt!

Inga kommentarer: