tisdag 28 maj 2019

Tisdag 28/5

God kväll!

Gympamorgon med intervall på spinningcyklar första halvan och sedan intervall med styrka och mage.

När jag var på väg hem ringde telefonen. Det var ett 20-nummer och då tänkte jag direkt: "Jäklar nu har jag slagit på larmet när jag åkte och så har städerskan utlöst det." Mycket riktigt. Securitas hade åkt ut och eftersom de inte fick tag i mig fick städerskan låsa och lämna huset. Jag har ju inte mobilen med mig i gympasalen utan den ligger i skåpet i omklädningsrummet. Ringde upp städerskan som också hade sökt mig. Det slutade med att jag erbjöd henne att fakturera som vanligt eftersom det var mitt fel. Det sämsta är att det tar ytterligare två veckor innan det blir städat. I och för sig inte så farligt eftersom det inte smutsas ner så mycket. Det är ju inget större spring.

Kaffebrödet som jag köpt på hemvägen hamnade i frysen.

Under eftermiddagen var det ett behagligt väder och jag hamnade på knä i en rabatt. Nu har jag bara en rabatt kvar som skall knärensas. Sedan är det bara att hålla efter i lagom takt. Jag har tagit till mig att man skall inte enbart arbeta i trädgården utan också passa på att njuta.

God natt!

Inga kommentarer: