lördag 4 maj 2019

Lördag 4/5

God kväll!

Grattis till lille Vincent som fyller 2 år idag!

Under den kyliga förmiddagen knackade det på dörren. Det var Sten-Åke som kom för att klyva ved till kommande vinterperiod. När han höll på med klyvning körde jag upp några kärror med vedkubbar.
Trots att jag inte var långt från måsboet låg honan kvar i boet. Hannen stod strax bredvid och hade koll på mig. Kan det möjligen finnas ett eller flera ägg i boet?
Idag har jag också sett vårens första flugsnappare. Nu dröjer det inte länge förrän holkarna fylls av hyresgäster.

Min gamla bil behövde jag knappast tvätta för smutsen syntes knappt. På den nuvarande syns både damm och stänk och därför tvättade jag den under eftermiddagen.

Under kvällen en blandning av hockey och Stjärnornas Stjärna.

God natt!

Inga kommentarer: