onsdag 22 maj 2019

Onsdag 22/5

God kväll!

En strålande dag. När jag rensade ett par rabatter och klippte några mindre gräsmattor hade jag t.o.m. klätt mig i t-shirt och shorts.
Till 11-kaffet plockade jag fram ett bord och stol till verandan. Tänkte ett tag att jag skulle ta fram alla möblerna men avstod eftersom det tydligen skall bli kyligare några dagar framöver.

Idag fick jag se en ekorre ligga på marken med avbitet huvud. Givetvis en kattjävel som varit framme. Det borde vara skottpengar på lösspringande katter.

Vid 18-tiden åkte jag in till Filipstad för inköp på Ica. Det hade mulnat och jag hörde åskmuller långt borta så jag kopplade bort robotarna innan jag åkte. När jag närmade mig  Filipstad kom en riktig åskskur. Fick sitta kvar i bilen vid Ica innan det lugnat ner sig. I affären sprang jag ihop med lillebror så det blev en pratstund. Det är inte ofta vi träffas. Vi pensionärer har fullt upp.

På hemvägen såg det ganska torrt ut på vägen när jag närmade mig Nykroppa. Regnmätaren visade på under 1mm. Någon timme senare kom regnet och i kväll har det kommit 18 mm och runtom mullrade det.

God natt!

Inga kommentarer: