fredag 9 augusti 2019

Fredag 9/8

God kväll!

Ett skapligt sommarväder, drygt 20 grader under dagen.

Gick ner till sjön och vittjade de två kräftburar jag lade ut i går kväll. Det blev 10 kräftor, några riktigt fina och några på gränsen. De fick återvända till sjöns ljumma vatten. Ville inte koka några just nu utan väntar till nästa vecka när jag har bättre tid. Tanken var att se om det fanns några även i år.

När jag kom från ICA satt Gudrun på verandan och väntade. Hon hade kommit lite tidigare än jag räknat med. Jag hade åkt och handlat eftersom jag fått för mig att jag skulle göra blomkålsgratäng med skinka till lunch.
I februari på födelsedagen fick jag en rikligt blommande azalea. Nu ett halvår senare har den tack vare god skötsel och omvårdnad börjat blomma igen. Knoppar på hela växten.

God natt!

Inga kommentarer: