måndag 26 augusti 2019

Måndag 26/8

God kväll!

I morse, i ett strålande sommarväder med lugn sjö och lite dimma över vattnet, vittjade jag mina kräftburar. Totalt blev det 17 kräftor, mindre än vad man brukar få under en natt. Jag är inte ensam som fiskar vid båthuset. I kväll fanns det fler än 10 flöten i min närhet. Eftersom jag vet hur långt en liggande 16 meters flaggstång sträcker sig vågar jag påstå att ett flertal av flötena låg i närheten av 10 meter.

Tänkte grundmåla på norra gaveln men såg att jag behövde skrapa ytterligare en del. Eftersom jag inte kunde komma åt utan att flytta ställningen och inte ville montera ner en våning var det bara att försöka flytta den någon meter. Nu gick det bra, men vid dessa tillfällen ångrar jag att jag inte köpte med hjul.

Efter skrapningen blev det ogrässprutning eftersom det var fint väder för detta och inget regn närmaste dygnet.

Kände inte för att laga någon lunch så det blev en tur till Louise. Fortsatte till Ica för inköp av dillkronor till kräftkoket. Där träffade jag på Solveig och Karl-Erik och strax efter kom Susanne. Jag följde med henne hem för en pratstund. Skippade kaffet eftersom jag kom från lunchen och tog ett glas saft i sommarvärmen.
 Härlig morgon.
 Lite kräftor.
Skrapning pågår.

God natt!

1 kommentar:

Janne sa...

Krondill kan du få av oss, vi har fullt i landet. Kom in och hämta om du behöver mer. Janne