tisdag 27 augusti 2019

Tisdag 27/8

God kväll!

Fortsatt fint sommarväder. Efter frukosten vittjade jag kräftburarna. I en av dem hade jag ett 10-tal kräftor, tyvärr bara i en, annars var det bara ett par stycken. Har fortfarande fyra burar liggande kvar till i morgon. Sedan får det vara nog för denna gången. Även mina konkurrenter tycker detsamma för deras flöten har försvunnit.

Idag blev det tredje strykningen på flaggstången så nu betraktar jag den som färdigmålad. Tänkte grundmåla på husväggen men tyckte att det skulle skrapas ytterligare en del och så blev det.

Körde en tvättmaskin innan jag ägnade mig åt annat. Som lunch blev det stuvade makaroner och köttbullar. Det enkla är gott nog.

Mätt och däst efter maten men till slut ryckte jag upp mig. Åkte in till Filipstad och Hedins bygghandel för att köpa flagglina och flaggstångskula. Tyvärr, jag kom strax efter fem och då hade de slagit igen. Tre mil utan något uträttat så jag tittade in hos Susanne och Sten-Åke. Fick ett glas kall saft i värmen.
På ett par år har rönnen växt upp och har i år massvis med rönnbär.

God natt!

Inga kommentarer: